Vlinder cupcakes voor mijn verjaardag 2012!!!

En weer een nieuwe post. Oftewel, alle foto’s die ik nu heb gooi ik gelijk op deze blog, hihi. Mijn volgende baksel. Nieuwe cupcakes. Oftewel vlinder cupcakes.

Vorig jaar had ik besloten om niet veel bijzonders te doen met mijn verjaardag, gewoon, simpel een high tea, meer niet. Oftewel, 3 dagen in de keuken staan bakken. Yep, ik doe niet aan simpel. Het resultaat, deze schattig gekleurde vlinder cupcakes.

DSC_0370

Stap een, bak je cupcakes. Dit keer geen kant en klare mix maar witte chocolade en melk chocolade cupcakes zelf gemixt en gebakken.

Volgende stap, vanille botercrème. De simpele versie en ideaal om later nog vloeibare kleurstof aan toe te voegen.

Vervolgens netjes rozetten gespoten op de cupcakes (zie, ik kan het wel). Ook had ik nog chocolade fudge over van mijn taart, dus die er ook maar bij gedaan. (hoe meer suiker, hoe beter)

De vlinders op de taart heb ik gemaakt van bloemenpasta. Simpel uitgesneden met een cookie cutter en de vlinders op een taart rooster of oven rooster geplaatst en ingedrukt. Zoals ik al in een eerdere post heb gezegd wordt bloemenpasta vrij hard en dan blijft dit mooi staan in de stand waarin het is gedroogd.

Het lijfje in de vlinder heb ik gespoten met gekleurde Royal icing die ik al had voor de suikerlaag op mijn koekjes die ik had gebakken. Een nachtje laten drogen en vervolgens in de cupcakes geplaatst.

Normaal besteed ik niet super veel aandacht aan de cupcake vormpjes die ik gebruik. Maar mijn plaatselijke cupcake winkel had superleuke Amerikaanse cupcake vormpjes met happy birthday erop en die vond ik zo schattig dat ik ze gekocht had.

En als je alles dan op een cupcake standaard plaatst, is dit het resultaat. Oh wat schattig!DSC_0369

Laat weten wat je ervan vindt!

Liefs, Mendy.

Leave a Reply

