Laatste post van vandaag. SuperWhoLock cupcakes 2013!

Ok, mijn laatste bakselpost voor vandaag dan. Cupcakes! En om precies te zijn SuperWhoLock cupcakes. Voor mensen die niet bekend zijn met geeky dingen en fandoms even een korte uitleg.

Ik ben een geek en ik ben fan van verschillende tv-series. Mijn top drie series van dit moment zijn Supernatural, Sherlock en Doctor Who. Omdat er veel mensen zijn die deze drie series erg gaaf vinden is er dus een mash-up bedacht SuperWhoLock. Fans zouden dus graag deze drie series gecombineerd willen zien.

En samen met een vriendin die ik heb leren kennen bij de Dutch Supernatural fans hadden we bedacht om gisteren dus SuperWhoLock cupcakes te maken. Oftewel hoe combineer je je geekiness met je liefde voor bakken, nou zo dus.

DSC_0030

Allereerst de cupcakes. Omdat de toppings vrij zoet worden hebben we vrij neutrale cupcakes gebakken. Geen klant en klare mix, maar zelfgemaakt beslag voor cupcakes. In dit geval witte chocolade cupcakes. Dat geeft net dat beetje extra dan normale vanille cupcakes.

Cupcakes zijn klaar en nu dus verder met het versieren. Omdat we niet alleen met 2D versieringen wilde werken maar ook met 3D versieringen hebben we ervoor gekozen om botercrème toe te voegen. Gewoon, standaard botercrème en deze gekleurd naar de verschillende fandoms.

Paars voor Sherlock (de echte fans weten gelijk dat we het over zijn paarse overhemd hebben J)

Blauw voor Doctor Who (hallo Tardis!!!)

En rood voor Supernatural (bloed rood iemand?) alhoewel we zaten te twijfelen over eventueel zwart, maar besloten dit niet te doen omdat dit er niet lekker uitziet.

Normaal zou ik netjes de botercrème opspuiten in een mooie rozet. Maar gezien het feit dat ik al 5x alles zo’n beetje afgewassen had en geen zin had in nog meer vaat en ik nog geen wegwerk spuitzakken heb, heb ik er dit keer voor gekozen om de botercrème er gewoon zo op te smeren en het heeft ook wel weer wat aparts en een beetje ruw.

Voor het kleuren van de botercrème heb ik trouws voor blauw en paars, vloeibare kleurstof gebruikt. Voor het rood, gedroogde poeder kleurstof. Gebruik bij het kleuren echt maar heel weinig kleurstof!!!

Dus nu het decoreren. Ik heb al eerder Supernatural en Doctor Who cupcakes gebakken, maar nog niet voor Sherlock. Dus wat kan je in hemelsnaam voor Sherlock gebruiken. Nou, wat dacht je van 221B? En aangezien ik geen cijfer stempels heb wordt je vanzelf creatief door de Z in een 2 te maken en de i in een 1. Ik heb grijze fondant hiervoor gebruikt en deze beschilderd met zilverpoeder aangelengd met alcohol (volgende keer koop ik eetbare zilververf). Omdat ik de cupcake wat te kaal vond heb ik uiteindelijk nog met zilververf JW en SH toegevoegd.DSC_0021

Supernatural cupcake. Bloedrode botercrème op de cupcake. Maar wat voor decoratie. Ik wilde niet iets maken wat ik al eerder had gedaan. Dus het uiteindelijke idee werd een hunters journal. Dat is zo gemaakt. Kleurloze marsepein (dit is namelijk niet spierwit) voor de bladzijdes en bruin voor de omslag. Maar hoe maak je er nu iets Supernatural van. Zo klein kan ik niet schrijven, maar een anti-possessings symbol erop verven met eetbare goudverf is zo gedaan. En het ziet er erg gaaf uit.

DSC_0015

Doctor Who cupcake. Blauwe botercrème (ik moet nog eens donkerblauwe kleurstof kopen) en ook hier wilde ik niet eerder herhalen wat ik al had gedaan. Na verschillende pogingen om een sonic screwdriver te modeleren en wat dus niet lukte, uiteindelijk besloten om the Diary of River Song na te maken. Ik vind hem leuk geworden.

DSC_0027

Ik hoop jullie ook!

DSC_0032

Liefs, Mendy

Leave a Reply

